Hupie-Assie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Huub @ Astrid Smeets - WaarBenJij.nu Hupie-Assie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Huub @ Astrid Smeets - WaarBenJij.nu

Hupie-Assie

Blijf op de hoogte en volg Huub @ Astrid

19 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

De allereerste voorbereidingen ... de vaccinaties. Start van de reis:
16 januari 2015 ... `spannend!
Goed aangekomen in Bangkok. De vlucht stelde niks voor (10 uur vliegen viel reuze mee in een Boeing 747). De service van KLM was super. Alleen, dan wil je op het vliegveld Thaise bath pinnen en dat blijkt toch niet mogelijk! Na een telefoontje naar de bank blijkt dat je je (wereld)pas toch moet activeren (ukkel ...). Nou ja, weer iets geleerd. 's-Avonds meteen naar Khao San Road (backpackers van over de hele wereld verzamelen zich hier).
Gezellige boel en een lekker rosé biertje genomen. De 2e dag hebben we bij Ko van Kessel (via internet in Nederland geboekt) een 5 urige fiets-boottocht gedaan met allemaal brabanders. Als je Bangkok wilt leren kennen, dan is dit de ideale manier. Je komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen. Goeie tip van Mick & Gwinn. Alleen, wel moeten bekopen met flink wat zadelpijn. De fietsen waren niet meer je van dat...
De 2e dag meteen maar een treinticket gescoord om naar Hua Hin door te reizen (voor dinsdag de 20e). Dan moeten we al om 06.00 uur aan het ontbijt zitten want de trein vertrekt al vroeg ( ca 3,5 uur durende rit). Vandaag even het treinstation verkend en daarna naar Wat Pho. Alles met de taxi dat kost toch bijna niks (behalve je leven want ze rijden als gekken hier).
Daarna nog even lekkere Pad Thai gegeten en straks nog even een terrasje pikken tussen al die duizenden backpackers.
Morgen dus vroeg op en dan met de trein verder naar Hua Hin waar ik al een hotel met "booking.com" heb geregeld... Wordt vervolgd.

• 19 Januari 2015 - 13:49

Linda Koning Enn Jacky Beckers:

Huub en Astrid,

Huub, je bent een UKKEL maar dat wist je al!
    Waarom staan de fotoos van Astrid horizontaal ?
    Jacky heeft na het bekijken van de fotoos geen zin meer om te werken.
    En wat voor eten staat er op de fotoos?

Groetjes van ons..Xxx

• 19 Januari 2015 - 15:36

Gwinn En Mick :

Hallo Huub en Astrid!

Erg leuk verslag/ foto's. . zo herkenbaar.. nu al!
    Gelukkig is het met de pinpas toch nog gelukt, dus nu maar genieten!
    Ook fijn dat de fietstocht goed bevallen is en inderdaad de plaatsen waar je komt zijn geweldig, maar wij vonden ze ook erg aangrijpend.

Benieuwd hoe jullie het gaan vinden in Hua Hin.
    Heel veel plezier en succes met de treinreis, dat zal ook zeker weten een beleving worden.

Groetjes van ons!

• 19 Januari 2015 - 17:31

Jackie:

Hallo Hupie en Assie (die hou ik erin haha) leuk om dat allemaal te zien, had inderdaad geen zin meer om te werken in de dikke trui met vest.....en dan die leuke foto's in korte broek en t-shirt. Geniet ervan, ben nu al benieuwd naar het volgende verslag. Groetjes

• 19 Januari 2015 - 19:58

Irene:

Hallo backpackers. Wat een leuk geschreven stukje! En zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin! Heerlijk, lekker genieten. Ik ben heel benieuwd naar alle verhalen. Dan kan ik een beetje meegenieten. Tot gauw.... Liefs

• 20 Januari 2015 - 20:05

Marlo En Rene:

Leuk om te lezen. En mooie foto's. Wat een contrast: wij net terug van de wintersport en jullie zitten hartje zomer. Geniet van elke minuut. Carpe diem! Liefs van ons.

• 21 Januari 2015 - 12:58

Leo En Fien:

wij hebben de foto's bekeken en waren heel leuk.
    ook de tekst hebben wij gezien.
    nog heel veel plezier. pap en mam.