Naar het zuiden - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Huub @ Astrid Smeets - WaarBenJij.nu Naar het zuiden - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Huub @ Astrid Smeets - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Huub @ Astrid

23 Januari 2015 | Thailand, Chumphon

Dinsdag 20 januari zijn we met de trein vanuit de metropool Bangkok naar het zuiden vertrokken. 1e stop: Hua Hin waar we drie nachten hadden gereserveerd in het " Royal Express". Dat
" Royal" viel allemaal wel mee ... We zaten aan de grote, drukke weg en het was 's-morgens een echte uitdaging om de driebaansweg over te steken om bij de Seven Eleven een ontbijtje te scoren. En jullie kunnen je wel indenken wie er in bed bleef liggen en wie doodsangsten moest overwinnen voor twee koffie en een paar sandwiches. We hebben wel lekker een paar dagen aan het strand gelegen en heerlijk bij de Italiaan gegeten. Overal waar je komt willen ze je (voeten) masseren. Ook op het strand. Twee dames op leeftijd (ik schat ze een jaar of 80) wilden dat ook. Ik heb hun foto bijgevoegd. Astrid slaapt daar nu nog slecht van... En ze waren zooooo lief (om een foto van hen te mogen maken vroegen ze maar 100 bath!).
Vandaag, vrijdag 23 januari zijn we aangekomen in Chumphon. Een heerlijk hotel (grote moderne kamer) en we hebben alweer gefietst (dat wordt Astrid's nieuwe hobby, vooral links van de weg fietsen ...). Je mag overigens overal fietsen, links van de weg, rechts, op de stoep en zelfs door de winkelcentra is geen enkel probleem. We hebben vandaag alweer (via booking.com) een nieuwe plek gescoord op het eiland Koh Tao (duikersparadijsje) en meteen de overtocht (ca twee uur met de highspeed catamaran) geregeld. Nu eerst lekker "bijkomen" van de treinreis
(wat hebben we het toch zwaar)... Greets vanuit een warm (30 graden) Thailand aan een winterkoud Nederland

• 23 Januari 2015 - 17:36

Marlo En Rene:

Fijn weer iets te 'horen' en te zien dat alles goed gaat. Veel plezier!!!!

• 23 Januari 2015 - 18:25

Linda:

Leuk om alles zo mee te beleven.

• 23 Januari 2015 - 19:41

Sil:

hey guys,
    Wat leuk al die foto's! Ziet er goed uit. Aan het weer zal het zeker niet liggen. Vanavond krijgen we hier ijzel en morgen sneeuw, dus stuur maar gauw wat van die zon richting ons kikkerland, hahaha. Heel veel plezier!

• 24 Januari 2015 - 19:13

Irene:

Hoi, hoi. Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken. En inderdaad hele leuke foto's. Ik zal ze ook aan mam laten zien! Geniet lekker van deze bijzondere reis en tot gauw....